2018. június 30., szombat

ICO marketing


Az ICO marketing = marketing (de...)


Alapigazságként ez kijelenthető. Nem született új tudományág. Már csak azért sem, mert mint tudjuk, a marketing inkább művészet, mint tudomány. Egy ICO során egy brandet kell nagyon gyorsan bevezetni egy speciális piacra: fel kell építened a projektet annyira, hogy a - jellemzően nem professzionális - befektetőknek vonzó legyen annyira, hogy néhány (töredék) ETH-t, vagy egyéb kriptóegységet (esetleg USD vagy EUR) belefektessenek spekulációs céllal.

Vagyis értékesítünk. Nincs új a nap alatt. Emiatt is hívják token crowd sale-nek. Az értékesítésnek egy speciális módszertana ez, hiszen a terméket, szolgáltatást elméletileg előre eladjuk, és az így soha nem látott korai fázisban, még a termék létrejötte, legyártása előtt beszedjük a pénzt, amiből gyakorlatilag megvalósítjuk a tervet, és létrejön a termék.

Ugyanakkor ez egy teljesen új, és igen sajátságos piac, aminek megvan a saját módszertana, és a kommunikációs és értékesítési csatornákon durva hangsúly-eltolódást láthatunk. Bár minden mainstream kommunikációs felület megléte többnyire kötelező, maga a promóció sajátos felületeken zajlik, ahogy a kommunikáció a közösséggel is az újabb social site-okon zajlik, mint a #Slack vagy a #Telegram.

A potenciális ICO befektetők jellemzően kriptomagazinokban, ICO minősítő portálokon tájékozódnak, ICO elemző KOL (key opinion leadereket) követnek. Véleményvezérek, konferenciák, online marketing felületek és állandó kapcsolattartás, közösségépítés.

A marketing folyamat tehát nem teljesen új, de nyilván megvannak az egyediségek. Ennek is köszönhető, hogy 2017. év végére szinte a semmiből telt meg a Linkedin ICO szakértőkkel, ICO marketingesekkel, és ICO Adviserekkel, jellemzően főleg Indiából

Izgalmas lesz megfigyelni, hogy a hirdetési tiltások várható megszüntetése után milyen irányban történik mozgás, hiszen jelenleg e kriptó-tematikus weboldalak a legnagyobb nyertesei ennek a tiltásnak, a scam-ek pedig gyakorlatilag továbbra is virágzanak. Az kis kockázattal jelenthető ki, hogy az ICO-k piacán a várva várt nagy megtisztulás nem következett be. Az biztos, hogy a mostanra állandósult gyors változás egyelőre marad, de nagy átrendeződés várható.



>> Blockchain stratégia 5 <<
#blockchainstrategia

______________________________________________________________

Korábbi, releváns bejegyzések:

  • Blockchain stratégia 4 - KKV finanszírozás tokenkibocsátással 2
  • Blockchain stratégia 3 - KKV finanszírozás tokenkibocsátással
  • Blockchain stratégia 2 - ICO felülnézetből
  • Blockchain stratégia 1 - Blockchaineum, egy új üzlet építése
  • Innovációs stratégia 1 - Új területeken - business as usual
  • Marketing stratégiáról...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése