Ügyfelek, potenciális ügyfelek gyakran kérdeznek, hogy mit gondolok az online kommunikációról. Bár néha "internetmarketing" címszó alatt említik. Nem annyira szoktam kedvelni ezt a pillanatot, mert hát hol is kezdjem ugye... Meg hát ez nem az a kérdés, amire két rövid szóban lehet válaszolni. Lehetőleg csak jót, persze. Ezt kikerülendő, most írok egy posztot. Lehet, hogy kellene generálnom egy QR kódot is hyperlinkkel.
"Szilárd bácsi, mondd el a gyerekeknek, hogy mi is az az időjárás"
Uh! Na ugye... Hogy én mit szoktam válaszolni? Nos, előrebocsátom, nincs semmi bajom az online marketinggel. Sőt...! Bár felkent papja nem vagyok, de egy - talán nem túl elhivatott - rajongónak elmennék.
Így én azt szoktam mondani, hogy nem csodaszer, ennyi bizonyos. Ráadásul kicsit eltúlzott a felhajtás - divatosan: hype - körülötte. Na jó, és kicsit sajátosabban szoktam fogalmazni...
Ez persze nem az online marketing eszközök hibája, és - általában - még csak nem is az online marketing szakemberek hibája, akik egy kicsit talán sokan vannak. Valójában én itt is az üzenet, a stratégia hiányát látom (mi mást...). Egy tűzoltó meg mindenhol tüzet lát, na és?! De komolyan, ha nincs cél, nincs stratégia, hogy lehetne értelmes és hasznos üzenet. Márpedig ezek nélkül nincs hasznos tartalom sem! Ez a poszt leginkább a tartalomról szól.
Online marketingre szükség van!
Annál is inkább, mert viszonylag olcsó, bizonyos körülmények szerencsés együttállása mellett hatékony és a többi marketing eszközhöz viszonyítva pontosan mérhető az eredménye.
Tovább fokozom - csak hogy érezzétek, hogy valóban veletek vagyok: egy - vagy némely - kis vagy mikró vállalkozás megélhet kizárólag online eszközök használata révén. Ha van egy jó terméke, egyedi szolgáltatása, netán talált egy piaci rést, a dolog működhet, mert van egy jó alap, amire rá lehet húzni egy stratégiát, és az üzenet jön magától. Ekkor már csak egy hatékony, olcsó, mérhető és személyre szabható kommunikációs csatorna kell. Ez az online marketing eszközök gyüjtő-definíciója véleményem szerint.
Ügyes targetálással könnyen célt érhetünk, vagy akár arathatunk is. Nem állítom, hogy ezzel meg is volt termékünk vagy szolgáltatásunk piaci bevezetése, de valamit már kétségtelenül tettünk. Remélhetőleg bevételt is generáltunk, ami lássuk be, nem semmi!
Ezekre a lépésekre nem vesztegetnék több szót, elég sok helyen megtalálhatók az interneten. Saját megfigyelésem szerint az online szakemberek könnyen megtalálhatók a weben. Érdekes, nem? Szóval pár dolog, amit gyakorlatilag mindenki meg tudna tenni magáért, vállalkozásáért. A többit keressétek meg házi feladatképpen.
A tartalom a lényeg!
És természetesen ez nem (sem) csak az online kommunikációra igaz. Ahogy mindig mindent, ezt is igyekszem holisztikusabban szemlélni és nem egy dimenzióban gondolkodni.
A televíziós szolgáltatásban is megnövekedett a minőségi (vagy legalábbis saját gyártású) tartalmak iránt az igény. Annak ellenére, hogy a televíziós reklámköltések tovább szűkültek a piac több, mint 97%-át lefedő TOP 20 a bevételeit éves összevetésben (2012 vs 2011) 27%-kal növelni is tudta. Ez mintegy 19-23 milliárd Ft forgalmat jelenthet a televíziós gyártási piacon. (A különbséget az adja, hogy az ún. saját gyártású sorozatok, tartalmak valójában vásárolt - rendelt - tartalmat jelent. Gyakorlatilag tehát az adott TV csatorna számára készült tartalomról van szó. Minden csatornának megvan a "saját", tehát számára gyártó beszállítója. Ilyen az RTL Kubnak a Grundy UFA és az IKO, míg a TV2 számára pedig az Interaktív. Ezeket és az ilyeneket jelenti a 19 milliárdos szám. Ugyanakkor vannak valóban saját előállítású műsorok, mint például a hírműsorok, híradók, stb... Költsége ezeknek is nyilván van, de ez nehezebben kimutatható.
Ugyanakkor az egész reklámpiacon megfigyelhető, hogy a reklám irányából a PR felé történik egy átrendeződés. Véleményem szerint ez is a tartalom felértékelődését igazolja. Ebben (is) akár tévedhetek is, de...
Ahogy az ún. Long Tail business modellek - teljesen automatikus - terjedése révén a fogyasztás mellett az előállítás (így a tartalomé is) demokratizálódik, vagyis mindenki által elérhetővé válik, a fogyasztók (mi magunk) egyre inkább a specializált, valakihez (adott személyhez) köthető (tehát előállított, kigondolt nem CTRL+C, CTRL+V) tartalmakat keresik. Én ezt látom igazolódni például az Index "elbloggeresedésében" - nem tudom, hogy van-e ilyen szó, ha nincs akkor copyright! -, valamint a 444-nek is ez adja az egyediségét (többek között).
"Szilárd bácsi, mondd el a gyerekeknek, hogy mi is az az időjárás"
Uh! Na ugye... Hogy én mit szoktam válaszolni? Nos, előrebocsátom, nincs semmi bajom az online marketinggel. Sőt...! Bár felkent papja nem vagyok, de egy - talán nem túl elhivatott - rajongónak elmennék.
Így én azt szoktam mondani, hogy nem csodaszer, ennyi bizonyos. Ráadásul kicsit eltúlzott a felhajtás - divatosan: hype - körülötte. Na jó, és kicsit sajátosabban szoktam fogalmazni...
Ez persze nem az online marketing eszközök hibája, és - általában - még csak nem is az online marketing szakemberek hibája, akik egy kicsit talán sokan vannak. Valójában én itt is az üzenet, a stratégia hiányát látom (mi mást...). Egy tűzoltó meg mindenhol tüzet lát, na és?! De komolyan, ha nincs cél, nincs stratégia, hogy lehetne értelmes és hasznos üzenet. Márpedig ezek nélkül nincs hasznos tartalom sem! Ez a poszt leginkább a tartalomról szól.
Online marketingre szükség van!
Annál is inkább, mert viszonylag olcsó, bizonyos körülmények szerencsés együttállása mellett hatékony és a többi marketing eszközhöz viszonyítva pontosan mérhető az eredménye.
Tovább fokozom - csak hogy érezzétek, hogy valóban veletek vagyok: egy - vagy némely - kis vagy mikró vállalkozás megélhet kizárólag online eszközök használata révén. Ha van egy jó terméke, egyedi szolgáltatása, netán talált egy piaci rést, a dolog működhet, mert van egy jó alap, amire rá lehet húzni egy stratégiát, és az üzenet jön magától. Ekkor már csak egy hatékony, olcsó, mérhető és személyre szabható kommunikációs csatorna kell. Ez az online marketing eszközök gyüjtő-definíciója véleményem szerint.
Ügyes targetálással könnyen célt érhetünk, vagy akár arathatunk is. Nem állítom, hogy ezzel meg is volt termékünk vagy szolgáltatásunk piaci bevezetése, de valamit már kétségtelenül tettünk. Remélhetőleg bevételt is generáltunk, ami lássuk be, nem semmi!
Ezekre a lépésekre nem vesztegetnék több szót, elég sok helyen megtalálhatók az interneten. Saját megfigyelésem szerint az online szakemberek könnyen megtalálhatók a weben. Érdekes, nem? Szóval pár dolog, amit gyakorlatilag mindenki meg tudna tenni magáért, vállalkozásáért. A többit keressétek meg házi feladatképpen.
A tartalom a lényeg!
És természetesen ez nem (sem) csak az online kommunikációra igaz. Ahogy mindig mindent, ezt is igyekszem holisztikusabban szemlélni és nem egy dimenzióban gondolkodni.
A televíziós szolgáltatásban is megnövekedett a minőségi (vagy legalábbis saját gyártású) tartalmak iránt az igény. Annak ellenére, hogy a televíziós reklámköltések tovább szűkültek a piac több, mint 97%-át lefedő TOP 20 a bevételeit éves összevetésben (2012 vs 2011) 27%-kal növelni is tudta. Ez mintegy 19-23 milliárd Ft forgalmat jelenthet a televíziós gyártási piacon. (A különbséget az adja, hogy az ún. saját gyártású sorozatok, tartalmak valójában vásárolt - rendelt - tartalmat jelent. Gyakorlatilag tehát az adott TV csatorna számára készült tartalomról van szó. Minden csatornának megvan a "saját", tehát számára gyártó beszállítója. Ilyen az RTL Kubnak a Grundy UFA és az IKO, míg a TV2 számára pedig az Interaktív. Ezeket és az ilyeneket jelenti a 19 milliárdos szám. Ugyanakkor vannak valóban saját előállítású műsorok, mint például a hírműsorok, híradók, stb... Költsége ezeknek is nyilván van, de ez nehezebben kimutatható.
Ugyanakkor az egész reklámpiacon megfigyelhető, hogy a reklám irányából a PR felé történik egy átrendeződés. Véleményem szerint ez is a tartalom felértékelődését igazolja. Ebben (is) akár tévedhetek is, de...
Ahogy az ún. Long Tail business modellek - teljesen automatikus - terjedése révén a fogyasztás mellett az előállítás (így a tartalomé is) demokratizálódik, vagyis mindenki által elérhetővé válik, a fogyasztók (mi magunk) egyre inkább a specializált, valakihez (adott személyhez) köthető (tehát előállított, kigondolt nem CTRL+C, CTRL+V) tartalmakat keresik. Én ezt látom igazolódni például az Index "elbloggeresedésében" - nem tudom, hogy van-e ilyen szó, ha nincs akkor copyright! -, valamint a 444-nek is ez adja az egyediségét (többek között).
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése