2013. június 19., szerda

Marketing, a lehető legtágabb értelemben 1.

A marketing nem egyenlő hirdetéssel. Ezt mindenki tudja, aki bármilyen szinten folytatott marketing tanulmányokat. De mi a marketing akkor?

Ez a bejegyzés semmiképpen sem arról szól, hogy különböző szerzők vagy iskolák értelmezését vagy definícióit állítsa szembe egymással. Sokkal inkább a saját szubjektív véleményemet és tapasztalataimat szeretném megosztani, de főleg saját magam számára összegezni. Beismerjük vagy nem, egy napló - jelen esetben blog - írásának ez az egyik, hanem a legfontosabb célja.

Azért nézzük meg, hogy mit ír erről a Wikipedia:
"A marketing az egyik olyan gazdasági kifejezés, amire nincs egységes definíció. Szűkebb értelemben a marketing egy olyan vállalati tevékenység, ami a vevők, vagy felhasználók igényeinek kielégítése érdekében elemzi a piacot, meghatározza az eladni kívánt termékeket és szolgáltatásokat, megismerteti azokat a fogyasztókkal, kialakítja az árakat, megszervezi az értékesítést és befolyásolja a vásárlókat. Bizonyos értelemben a fogyasztói igényt is befolyásolja, új termékek bevezetésével, azaz innovációval.

Tágabb értelemben a marketing a vállalat egészére kiterjedő szemléletmód, amelynek megvalósítása a vállalati felső vezetés feladata, oly módon, hogy a vállalati résztevékenységek integrációjában a marketing szempontok domináljanak. Problémát okoz, hogy a marketing ráfordításokat nehéz beruházásként megjeleníteni, hiszen megtérülése nehezen - vagy egyáltalán nem - mérhető. [forrás?]

Kiterjesztett értelemben a marketing bármilyen gondolat, eszme, vagy személy eladását, megismerését, népszerűsítését szolgálja. A marketing kiterjed tehát olyan nem nyereségorientált területekre is, mint például az oktatás, a kultúra, a vallás, vagy a politika.

A marketing a társadalomtudományok kombinációja, mivel egyszerre fedi le a közgazdaságtan, pszichológia, a szociológia, az antropológia, a vezetéstudomány és az alkalmazott matematika különböző területeit
A szervezet szempontjából a legfontosabb, hogy a vállalaton kívül eső piaci információkat belső erőforrássá igyekszik alakítani. A piackutatás, versenytárselemzés és a fogyasztói igények megismerése révén hatékonyabbá és nyereségessé teszi a vállalat tevékenységét."

Csak pár sorral fentebb ígértem, hogy nem fogok definíciókat citálni, de:
Egyrészt a Wikipedia által meghatározott (valójában idézett) definíciót érdemes ismerni, mivel - tetszik vagy nem, ma szinte mindenki itt tájékozódik, másrészt elég alapos, részletes definíció, minden (és minden ellentmondás) benne van, ami a bejegyzés megértéséhez, vagy inkább a felvetés kibontásához kell.

Folytatása következik...

Ha tetszett a bejegyzés, kövess, és segítsd munkánkat, nyomj egy like-ot és/vagy oszd meg! Köszönjük!


Korábbi bejegyzéseink közül ajánljuk figyelmedbe:

  • Hogy a kisvállalkozások számára készítendő stratégia miben kell(ene), hogy eltérjen a nagyobbaktól, itt fejtegetem.
  • A nemzetközi piaci bevezetés sajátosságairól pedig itt olvashatsz
  • Egy különleges rendezvényünkről is írtunk

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése