2014. november 18., kedd

A blog, mint marketingeszköz

A blog, mint marketingeszköz

A blogunk (ha van... és reméljük, hogy van!) a virtuális identitásunk része. Mint ilyen, pedig fontos
eleme a piaci bevezetésnek, hiszen valahol saját magunk is egy eszköz vagyunk a folyamatban. Ez talán annyira nem meglepő, mint ahogy elsőre hangzik.

Próbált már valaki valamilyen terméket, szolgáltatást nem saját maga által bevezetni? Hacsak nem egy S&P 500-ashoz van szerencsém. Ez azért picit - szándékos - túlzás volt, de a lényeg, hogy a célközönségem mag vezeti be a termékeit, szolgáltatásait. Persze, egy-két S&P 500-as követővel sem lenne baj...

Ha pedig eszköz, akkor következik az alaptétel, hogy tervezni kell. Bizony, nem blogolunk a vakvilágba.

El kell döntenünk, hogy milyen típusú (zsánerű) blogot vezetünk és ahhoz illik is tartani magunkat. A legnagyobb szabadságunk a vélemény típusú blogoknál van. (Ez nem egy kőbevésett típust jelent, de az olvasóink - ha vannak - szeretik tudni, hogy mire számíthatnak.)

Ha terméket, szolgáltatást szeretnénk eladni a bloggal, akkor a posztok is hierarchiába kell, hogy rendeződjenek - legalább két szinten - ahol a közvetlen értékesítést segítő posztok (praktikusan 5-6) jelentik a fő tartalmat. Ezek általában közvetlenül a céloldalra (termék weboldalának landing page) mutatnak és igyekeznek is átvinni oda az olvasót.

Content marketing


A többi poszt pedig gyakorlatilag ezeket a fontos posztokat segíti. Releváns tartalmakat helyezünk el rajtuk, és a fontos posztokra mutató hyperlinket. Ez nem jelenti, hogy ezek a posztok keresőszavak halmazát jelentenék. Sőt, nagyon is színvonalas és hasznos szakmai anyagot kell tartalmazzanak.

De a keresőszavak fontos részét képezik a posztnak és általában a blognak is, hiszen eljuttatnak a fontos posztokhoz, ahonnan pedig értékesítünk. Hogy a keresőszavak miért képezi szerves részét a szakmai anyagnak mindenképpen, azt nem magyaráznám túl - de azért annyit segítek, hogy: by definition....

Ez gyakorlatilag a content marketing - egy része - működés közben.

Egyébként, ha már így rátértünk, ez egy vélemény típusú blog, amit én azért szeretek, mert segít kiírnom magamból (és összefoglalnom) a hét közben összegyűlt stresszt tudást, és az ügyfeleknek is segít belelátni a fejembe. Na meg nekem is segít megmagyarázni nekik, hogy mit gondolok valamiről. Ezt most magadra vetted, igaz? :)

De azért van benne némi értékesítő szándék is. Most már kitaláljátok, hogy hol? Ja, igen... sose féljetek elárulni technikátokat, praktikátokat, attól még a hatás nem marad el! ;)


Ha tetszett a bejegyzés, kövess, és segítsd munkánkat, nyomj egy like-ot és/vagy oszd meg! Köszönjük!


Korábbi bejegyzéseink közül ajánljuk figyelmedbe:

  • Hogy a kisvállalkozások számára készítendő stratégia miben kell(ene), hogy eltérjen a nagyobbaktól, itt fejtegetem.
  • A nemzetközi piaci bevezetés sajátosságairól pedig itt olvashatsz
  • A marketing stratégiáról általában pedig itt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése