2013. november 23., szombat

Ingyen? Túl drága, vagy más számára is értéktelen

Értékesítőnek lenni nem könnyű kenyér - de jól megfizetik?


Az értékesítés nem bonyolult szakma, sőt... Ez nem az a fórum, ahol erről szóló vicceket osztanék meg. Ugyanakkor van abban is valami, hogy bizonyos szempontból a bonyolult személyiség nem biztos, hogy előnyt jelent.

Ki a jó értékesítő?

Én magam is osztottam már meg 5 alapvető szabályt ezzel kapcsolatban, de valóban nem kell sokkal több szabályt - nagyon alaposan - betartani. Viszont az a néhány dolog, amiben egy értékesítőnek jónak kell lennie... Nos, emiatt van kevés igazán jó értékesítő! (Vajon enélkül lehetünk jó marketingesek?)

Nem bonyolult, de azért iszonyú nehéz...

már annak a személyiségtípusnak (az emberiség kb 99%-a), aki ad mások véleményére, következésképpen azt akarja, hogy az emberek - általában mindenki - jó véleménnyel legyen róla. Ezért kerüljük a kellemetlen helyzeteket, amikor mi vagyunk kellemetlen helyzetben, vagy mást hozunk kellemetlen helyzetbe. Az értékesítő ezt vállalja fel.

Hogy nem szerethet mindenki!

Nem biztos, hogy ezzel állandóan szembesülünk, de amikor valakinek így vagy úgy az idegeire megyünk, amikor le akarjuk zárni az ügyletet, akkor ezt tudatosan vállaljuk. Ez azért jellemformáló, és azért fontos, mert ezzel az üzleti életben (vagyis az Életben) mindenki előbb vagy utóbb szembesül, nem kizárólag az értékesítők.

Ha meg akarod kapni, előbb kérned kell!

Ez a nagy helyzet... Ebből pedig már érződik, hogy ez még a szerencsés és komfortzónában mozgó alkalmazottak is érintettek. Vagy ismerünk olyat, akit még nem kérdeztek meg a fizetési igényéről? Arról nem beszélve, hogy mi van, ha keveselljük az ajánlott fizetést... Ez egy értékesítőnek ujjgyakorlat lenne. Az értékesítők - mi - már tudják, hogy aminek nem vagyunk hajlandók megfizetni az árát, arra nincs szükségünk. Ezért nem kérünk semmit ingyen, de nem is adunk semmit ingyen.

Tehát, a tanulság, hogy:
  1. mindenkinek - de a vállalkozóknak biztosan - ki kell mozdulni a komfortzónából és kitartónak kell lenni!
  2. Semmit nem kérünk, de nem is adunk ingyen! Hosszabb távon általában az ingyen kerül a legtöbb pénzbe/időbe/problémába/energiába/idegeskedésbe/kellemetlen beszélgetésbe. (A passzoló rész aláhúzandó. Sajnos egyszerre többet is alá lehet húzni...)

Egyszóval: légy értékesítő - legalább egy ideig!

Értékesítési-, marketing-, vagy növekedési stratégiát írni is sokkal reálisabban tud majd az, aki kipróbálta már mindazt a terepen is... Folytathatjuk a sort, hogy reális értékesítési stratégia és/vagy marketing stratégia és/vagy növekedési stratégia nélkül mennyit ér az üzleti tervünk?

Ha pedig az üzleti stratégiánk egy nem reális üzleti terven alapul, akkor nemhogy üzletfejlesztésről ne beszéljünk, de talpon maradásról se!

Ha Ön nem akar ezzel vesződni, bízza ránk! Mi már voltunk értékesítők eleget...

Ha tetszett a bejegyzés, kövess, és segítsd munkánkat, nyomj egy like-ot és/vagy oszd meg! Köszönjük!


Korábbi bejegyzéseink közül ajánljuk figyelmedbe:

  • Hogy a kisvállalkozások számára készítendő stratégia miben kell(ene), hogy eltérjen a nagyobbaktól, itt fejtegetem.
  • A nemzetközi piaci bevezetés sajátosságairól pedig itt olvashatsz
  • Egy különleges rendezvényünkről is írtunk

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése