2013. november 14., csütörtök

A jó értékesítő 5 alapszabálya

Mint korábbi posztomban ígértem, mostantól összefoglalok...


  1. Építs egy hatékony professzionális network-öt, főleg a számodra érdekes szakterületen tevékenykedő szakemberekből. Ez nem jelenti azt, hogy kizárólag azokból, hiszen sosem tudhatod, hogy kivel fogsz majd üzletet kötni. Légy tehát nyitott, mindent vizsgálj meg az üzleti lehetőségek szemszögéből. Vigyázz, hogy ne legyen túl erőltetett a dolog! Jön az majd magától, ez egy életforma... Olyan nincs, hogy "Figyelem, most akkor 30 perc networking van!" (Erről is írtam már...)
  2. Légy elérhető, légy jelen - minden specifikus rendezvényen. Mindenhol. Mindig. Igen, ez időigényes és fárasztó. Ez van, a siker már csak ilyen. Nem fűzök hozzá magyarázatot.
  3. Let's do it! Csináld! Ha kapsz egy lehetőséget, úgy próbálj meg élni vele, mintha az utolsó lehetőséged lenne. Talán tényleg az... Ne feledd, hogy az üzleti sikerhez kell egyfajta kétségbeesettség és hogy gyakorlatilag bármit csinálsz a megfelelően hosszú ideig, előbb-utóbb elkerülhetetlenül sikeres leszel. Az értékesítésre ez különösen igaz. Ez egy olyan terület, amit kevesen hajlandóak odaadással végezni. Van egy csomó kellemetlen rész benne. Ha te vállalod ezeket, már fél siker.
  4. Légy kitartó! (lásd fentebb!)
  5. Légy következetes! Én ezt az őszinte helyett használom. Nem azért mert nem kellene őszintének lenni, sőt... Azonban az igazságnak mindig - legalább - két oldala van, így ezt nem olyan egyszerű objektíven megítélni. Azonban ha a partner látja rajtad, hogy hiszel a termékedben, ő is azt az attitűdöt veszi fel. Az pedig, hogy következetesen beismered, ha valami nem, vagy nem úgy működik, alap. Bár ebben itthon még kellene fejlődnünk. 
  6. (Ezért ez egyben a +1 tippem. Ha hajlandó vagy vállalni a felelősséget azért, amit mondasz és képes vagy beismerni, hogy hibázol, garantáltan kedvelni fognak a partnereid.)


Amennyiben nemzetközi piacra lépésben van segítségre szüksége és/vagy nemzetközi értékesítő partnert keres, ne habozzon kapcsolatba lépni!

Ha tetszett a bejegyzés, kövess, és segítsd munkánkat, nyomj egy like-ot és/vagy oszd meg! Köszönjük!


Korábbi bejegyzéseink közül ajánljuk figyelmedbe:

  • Hogy a kisvállalkozások számára készítendő stratégia miben kell(ene), hogy eltérjen a nagyobbaktól, itt fejtegetem.
  • A nemzetközi piaci bevezetés sajátosságairól pedig itt olvashatsz
  • Egy különleges rendezvényünkről is írtunk

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése