Egy Business School sikeressége
Mitől lesz egy business school jó, vagy netán a legjobb? Minden iskola (felsőoktatási intézmény) esetében hasonlók a mérőszámok: diákok sikeressége, tudományos eredmények, szakmai sikerek és a donáció mértéke.
Ezek a faktorok tulajdonképpen mind egy irányba mutatnak, és ez az öregdiákok, vagyis az alumni. Ha van egy sikeres diákokból álló funkcionális alumni szervezet, akkor mindenkinek könnyebb. A végzős diákokat fel tudják szívni az alumni cégei, vagy azok a szervezetek, ahol ők vannak döntési pozícióban. Ebben nem kizárólag egy elitista szemlélet lehet a motiváció, hanem a magasabb bizalmi szint. Ez a kapcsolat vertikálisan és horizontálisan is kitart a későbbiekben is. A diákok tehát könnyebben lesznek sikeresek, és tudják lehetőséghez juttatni egymást, segíteni az újabb végzősöket és támogatni az iskolát. Logikus, nem?
Akkor ez miért nem működik nálunk? Amikor belekezdtünk ennek a gondolatnak mentén egy általunk hiánypótlónak gondolt szervezet felépítésébe, nagyon optimisták voltunk, hiszen az iskola sosem volt elég aktív e téren, és ennek a diákok mindig is hangot adtak. Mi gond lehet hát...? Valószínűleg egyszerűen nincs itthon kultúrája. A business school, mint olyan, maga is kicsit lebeg a semmiben, az adakozásra felesleges is lenne kitérnem, ráadásul egy MBA vagy ekvivalens képzés ára (Közép-Európában) itthon jelentősen megterheli a pénztárcát, így nem pont ez az első gondolatunk, ha az iskolára gondolunk, pláne, ha az iskola sem teszi annyira oda magát e téren. De én semmiképpen nem hagynám ki a passzivitást. Arról az általános polgári/állampolgári/civil és üzleti kapcsolat-építési aktivitás hiányáról beszélünk, ami a régiónak erősen sajátja.
>> Oktatási stratégia 4 <<
#oktatasstrategia
#oktatasstrategia
_____________________________________________________________
Korábbi posztok a témában:
- Oktatási stratégia 1 - Oktatás, a jövő üzlete?
- Oktatási stratégia 2 - Tehetséggondozási brand bevezetése
- Oktatási stratégia 3 -
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése