Alapvető ismeretek
Aki komolyan gondolja egy termékcsoport piaci bevezetését Magyarországon - vagy bárhol - az háromféle kereskedelmi áruházlánc hálózattal fog óhatatlanul találkozni. Manapság ugyanis aki volument szeretne értékesíteni, az célszerűen egy professzionális logisztikával és értékesítési stratégiával rendelkező hálózattal vagy hálózatokkal kell, hogy szerződjön. Az ilyen üzlet speciális üzleti modellt (marketing stratégia, értékesítési stratégia, árazás, stb.) igényel, mivel minden FMCG lánc megkéri a professzionális szolgáltatásainak árát. A nem hatékonyan működő vállalkozások nem is mindig tudják kitermelni a "multik" által megkívánt margint, árrést. A polc ugyanis nem olcsó! Sőt, ezen felül munkatempóban és szervezeti struktúrában is fel kell nőniük a különleges vevő szintjére, mivel különben a különböző ösztönzők és büntetések a megmaradt hasznot is elvihetik, sőt...!
Azonban sokaknak így is megéri velük dolgozni, mivel a professzionális - vitathatatlanul agresszív - way of business egy jó termék esetében valóban volument hozhat. Egy ilyen szinten professzionális saját rendszer kiépítése pedig nyilván sokkal drágább lenne... Emellett az sem elhanyagolható, hogy az ilyen irányú vállalati szintű strukturális átalakítások (szervezetfejlesztés) már középtávon a cég hasznára válnak. Ha szemléletünkben (marketing, management) fel tudunk nőni egy multihoz, akkor megálljuk a helyünket a piacon is!
Az FMCG (Fast Moving Consumer Goods), DIY (Do it Yourself) és CE (Consumer Electronics - háztartási elektronika) áruházlánc piac szereplői Magyarországon.
Az első kategória, az országos kereskedelmi hálózattal rendelkező nemzetközi vagy magyar áruházláncok (FMCG chain store), amelyek üzleti 3 kategóriába csoportosíthatók (hypermarket, supermarket, convenience store - pestiesen: közért)
Aki komolyan gondolja egy termékcsoport piaci bevezetését Magyarországon - vagy bárhol - az háromféle kereskedelmi áruházlánc hálózattal fog óhatatlanul találkozni. Manapság ugyanis aki volument szeretne értékesíteni, az célszerűen egy professzionális logisztikával és értékesítési stratégiával rendelkező hálózattal vagy hálózatokkal kell, hogy szerződjön. Az ilyen üzlet speciális üzleti modellt (marketing stratégia, értékesítési stratégia, árazás, stb.) igényel, mivel minden FMCG lánc megkéri a professzionális szolgáltatásainak árát. A nem hatékonyan működő vállalkozások nem is mindig tudják kitermelni a "multik" által megkívánt margint, árrést. A polc ugyanis nem olcsó! Sőt, ezen felül munkatempóban és szervezeti struktúrában is fel kell nőniük a különleges vevő szintjére, mivel különben a különböző ösztönzők és büntetések a megmaradt hasznot is elvihetik, sőt...!
Azonban sokaknak így is megéri velük dolgozni, mivel a professzionális - vitathatatlanul agresszív - way of business egy jó termék esetében valóban volument hozhat. Egy ilyen szinten professzionális saját rendszer kiépítése pedig nyilván sokkal drágább lenne... Emellett az sem elhanyagolható, hogy az ilyen irányú vállalati szintű strukturális átalakítások (szervezetfejlesztés) már középtávon a cég hasznára válnak. Ha szemléletünkben (marketing, management) fel tudunk nőni egy multihoz, akkor megálljuk a helyünket a piacon is!
Az FMCG (Fast Moving Consumer Goods), DIY (Do it Yourself) és CE (Consumer Electronics - háztartási elektronika) áruházlánc piac szereplői Magyarországon.
Az első kategória, az országos kereskedelmi hálózattal rendelkező nemzetközi vagy magyar áruházláncok (FMCG chain store), amelyek üzleti 3 kategóriába csoportosíthatók (hypermarket, supermarket, convenience store - pestiesen: közért)
- Tesco
- CBA
- SPAR
- Coop
- Reál
- Auchan
- Cora
- ALDI
- LIDL
- Metro
- Media Markt
- Saturn
- Electronics
- Praktiker
- Baumax
- OBI
- Bauhaus
- Baumit
- Bricostore
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése